skip to Main Content

Algemene Voorwaarden & Huishoudelijk regelement

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op het huren en reserveren van appartement “My Place at Sea” in Oostende. We wensen je een aangenaam verblijf toe.

1. Boeken

De huurder ontvangt na aanvraag, telefonisch of per mail, een huurbevestiging per e-mail.

Binnen de 10 dagen na ontvangst van deze bevestigingsmail dient een voorschot van 50% van de huurprijs gestort te worden. Deze bedragen staan vermeld op de bevestigingsmail en dienen overgemaakt te worden op rekening NL15 INGB 0000 8694 52 op naam van S. Borsboom. Na ontvangst van de betaling is de reservering definitief. Door het maken van de reservering worden deze algemene voorwaarden (tevens huishoudelijk reglement) van kracht. Indien de betaling niet binnen de 10 dagen is ontvangen vervalt de optie van reserveren.

Het saldo van de huursom dient uiterlijk 5 weken voor de aanvang van de huurperiode te worden betaald. Bij gebrek hiervan zal de huurder een herinneringsmail ontvangen met de vraag om het saldo binnen de 5 dagen te betalen. Gebeurd de betaling dan nog niet dan zal dit gezien worden als een annulering van de woning door de huurder en zijn de annuleringsvoorwaarden van artikel 3 van toepassing. De verhuurder heeft dan het recht de woning opnieuw voor verhuur aan te bieden.

Bij boeking binnen de 5 weken voor de aanvang van de huurperiode dient de volledige huur betaald te worden.

2. Kosten verhuur

De huurprijs omvat de huur van de woning, bedlinnen, badlinnen en keukenlinnen, energieverbruik, basis servicepakket, eindschoonmaak en draadloos internet.

Bij het verlaten van de woning moet het appartement in een nette staat terug afgeleverd te worden (opgeruimd en bezemschoon).

De gebruikte huishoudtoestellen (oven, kookplaat, blender, melkopschuimer, microgolf en vaatwasser) moet schoongemaakt worden. Het gebruikte bedlinnen, badlinnen en keukenlinnen dient voor vertrek verzameld te worden in de inkomhal. Bij het niet naleven van deze voorwaarden kunnen extra schoonmaakkosten à rato van 25 euro/uur aangerekend worden.

Indien na vertrek huisvoorraad ontbreekt of schade waargenomen wordt dan zullen deze kosten voor rekening komen van de huurder.  De huurder is dan verplicht een aanvullende betaling over te maken binnen de week na berichtgeven per mail.

3. Omboeking & annulering

De huurder kan schriftelijk per mail, binnen een bedenktijd van 5 dagen na ontvangst van de bevestigingsmail van de verhuurder, de reservatie kosteloos annuleren.

Omboeking tot 6 maanden voor aankomst kan éénmaal gebeuren naar een andere huurperiode mits de betaling van een administratieve kost van 30 euro.

Bij annulering door de huurder gelden de volgende kosten :

  • Bij annulering tot 60 dagen voor de aanvang van de huurperiode wordt  30% van de huurprijs terug betaald;
  • Bij annulering binnen de 60 dagen voor de aanvang van de huurperiode wordt er geen terugbetaling van de huur uitgevoerd.

Een wijziging of annulering door de huurder dient ten allen tijde per mail doorgegeven te worden met vermelding van naam en huurperiode.

We adviseren om een reis-en of annuleringsverzekering af te sluiten mocht je ten gevolge van omstandigheden genoodzaakt zijn je vakantie te annuleren of voortijdig af te breken.

4. Huisreglementen

  • Huurperiodes
    • Aankomst vanaf 16.00 uur
    • Vertrek uiterlijk 10.00 uur
  • Algemene huisafspraken
    • Er zijn geen huisdieren toegelaten in ons appartement.
    • Er geldt een algemeen rookverbod.
    • Feestjes en (drink)partijen zijn ten strengste verboden.
    • Vanaf 22.00 uur geen lawaai maken.
    • Bij brand dien je het gebouw zo snel mogelijk te verlaten, brandweer te bellen (112) en de eigenaars te verwittigen op 0031 6 2927 6630. Bij een klein brandje kan je zelf eerst 1 bluspoging doen met het daartoe voorziene blusapparaat.
    • Er moet minstens 1 gast in het bezit zijn van een gsm, zodat de hulpdiensten verwittigd kunnen worden.
    • Het is niet toegestaan om de woning met meer dan het vermelde aantal personen (max. 4) te bewonen.

5. Aansprakelijkheid

De huurder verbindt er zich toe het verhuurde goed te behandelen en gebruiken als een goede huisvader of huismoeder. Bij overlast en/of schade aan het huis of de inventaris loopt u het risico het appartement te moeten verlaten.

Als verhuurder hebben wij geen aansprakelijkheid voor diefstal, verlies of schade van of aan zaken dan wel personen, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van een verblijf in het appartement.

Als verhuurders zijn wij niet aansprakelijk voor storingen in de dienstverlening of gebreken bij door derden verleende diensten.

De huurder is aansprakelijk voor alle verlies en/of schade aan de gehuurde accommodatie en/of andere eigendommen van de verhuurder ontstaan tijdens het gebruik daarvan door u en/of andere gebruikers, ongeacht of dit het gevolg is van handelen of nalaten van uzelf en/of van derden die zich met uw toestemming in het appartement bevinden.

Alle schade dient voor het vertrek van de huurder aan de verhuurder gemeld te worden.

6. Klachten

Klachten in verband met inventaris en (bestaande) schade of defecten dienen direct te worden gemeld op 0031 6 2927 6630, per email via info@myplaceatsea.be zodat de verhuurder in de gelegenheid is de klacht op te lossen. Indien achteraf blijkt dat de huurder geen melding heeft gemaakt van de fout of onvolkomenheid verliest hij het recht op eventuele restitutie of verhaal op aangerekende kosten.

7. Overige

Op de verhuurovereenkomst is het Belgisch recht van toepassing.

Alle vermeldingen op de website van My Place at Sea worden geacht ter goeder trouw te zijn verstrekt en geschieden steeds onder voorbehoud van tussentijdse aanpassingen. De verhuurder is niet aan kennelijke fouten op haar website gebonden.

Back To Top